Diagnostyka i leczenie niepłodności

Specjalizuję się w diagnostyce i leczeniu niepłodności. Moim Pacjentkom zapewniam fachowe konsultacje ginekologiczne i wykonanie niezbędnych badań diagnostycznych umożliwiających przyjęcie właściwego postępowania w leczeniu niepłodności. Pomagam Pacjentkom mającym zarówno trudności z zajściem w ciążę, jak i problemy z jej donoszeniem.

leczenie niepłodności

Jak przebiega leczenie niepłodności kobiecej?

Leczenie niepłodności rozpoczynam od przeprowadzania medycznego wywiadu obejmującego m.in.: historię przebytych chorób, zabiegów i operacji oraz historię ciąż i poronień. Moje Pacjentki pytam m.in. o częstotliwość występowania i długość trwania cyklu miesiączkowego oraz rodzaje przyjmowanych leków.

W początkowym etapie wykonuję również badanie USG, a w razie potrzeby również pogłębioną diagnostykę obejmującą m.in. kolposkopię i histeroskopię diagnostyczną. Pacjentkom zlecam także wykonanie badań krwi. W razie konieczności zalecam wizytę u innych specjalistów m.in. endokrynologa w celu wykluczenia niepłodności o podłożu hormonalnym, takim jak: choroby tarczycy, nieprawidłowa praca przysadki mózgowej lub zaburzenia nadnerczy. W przypadku stwierdzenia jednej z powyższych nieprawidłowości, podobnie jak w przypadku problemów związanych z nieregularnością owulacji zalecam leczenie hormonalne. Inną z przyczyn niepłodności może być również wrogi śluz. W przypadku stwierdzenia niepłodności immunologicznej zlecam leczenie farmakologiczne.

W sytuacji, gdy u źródła niepłodności leżą przyczyny takie jak: niedrożność jajników, endometrioza, torbiele i mięśniaki jajników, czy wadliwa budowa macicy wdrażam leczenie zabiegowe z wykorzystaniem metod histeroskopii i laparoskopii.